måndag 30 januari 2012

Varför low carb?

Ja det är en bra fråga. O det finns en massa bra svar på det. Man skulle kunna tänka sig att det i första hand är för att jag vill gå ner i vikt, då jag väger 127 kg. Men nä. I allra första hand är det för att jag vill må bra. Förra gången jag körde lågkolhydratkost så mådde jag så sjukt bra. Sov bra, inga gaser, pigg som sjutton o så vidare. Sen att jag gick ner i vikt också, det var bara en bonus (en extremt stor bonus).

Då är ju frågan varför jag slutade förra gången. Tja, jag skulle "bara smaka lite choklad", o då kom suget tillbaka med en smäll. Men jag lär mig av mina misstag. Den här gången ska jag hålla mig ifrån sånt. Det är ju trots allt inte så extremt gott...

En annan anledning till att jag väljer den här dieten är för att den passar mig o mina smaklökar. De gånger jag har försökt gå ner genom att räkna kalorier har jag tyckt att maten vart dötråkig, o dessutom har jag varit hungrig nästan konstant. Då känns det mkt bättre att äta god mat, vara mätt o samtidigt få en bättre hälsa :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar