onsdag 7 mars 2012

Kostdoktorn är superbra!

Läste precis en artikel i DN där Kostdoktorn Andreas Eenfeldt pratar om kostdebatten som väldigt ofta blir väldigt hetsig. O jag tycker han säger väldigt bra saker. Han ger verkligen ett tryggt intryck som gör att man (eller iaf jag) känner att man litar på honom. Jag gillar honom skarpt :)

Det jag tyckte var bäst av det han sa var när han sa att man inte ska ge sig på att försöka "frälsa" andra, även om man blir helt överlycklig när man har hittat något som funkar för en själv. Jag känner igen mig totalt i den känslan. Jag hade helst velat "frälsa" hela världen :D Men jag vet att det bara skapar irritation hos de som inte riktigt tror på lowcarb-mat. O det är ju inte konstigt. Om man har lärt sig att något är farligt är det väldigt svårt att bara vända de åsikterna. Dessutom tror jag att detta sätt att äta inte är det ultimata sättet att äta för alla. Så när jag pratar om low carb (vilket jag bara gör när jag blir tillfrågad) så säger jag att man måste ju hitta det sättet som funkar bäst för en själv :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar