söndag 19 februari 2012

Alla barn måste få äta bullar

Tydligen... Väldigt intressant titel på den debattartikeln. Jag känner inte riktigt att det är så värst vettigt. Det finns ju inget i bullar som vi behöver. Sen är jag osäker på vilken del i kostcirkeln bullar tillhör, men det kanske är jag som fattat nått fel...

Sen förstår jag inte varför "det onyttiga ska vara en guldkant". Det känns konstigt att lära barn att onyttigheter är något speciellt som man äter för att mysa, få tröst osv. Är det inte bättre att hitta på något roligt tillsammans som familj istället? Jag kan själv säga att jag hade hellre haft roliga erfarenheter från min barndom istället för något som skapar ätstörningar... Vissa barn klarar nämligen inte av så många kolhydrater. Det leder till något negativt för dom senare i livet... Kolla bara på mig; uppvuxen på lightprodukter o "bra mat" enligt tallriksmodellen med "guldkanter" i form av godis, snacks, bakverk osv. O vad ledde det till? Stört matbeteende o 60 kilos övervikt. Är det så bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar