tisdag 28 februari 2012

Humor på hög nivå

Sitter o går igenom lite gamla tidningar som jag tänkte slänga, men först ville jag se om det är nått intressant i dom. O det är väldigt mkt intressant o inte alls konsekvent i dessa tidningar. Till exempel, i en av dem kommer först den här lilla artikeln. O den i sig är ju bra, för socker är ju bara dåligt, o att de då har kommit fram till att det är som droger är ju bra. Då kanske fler kan fatta hur dålig det är med alla sorters sockerarter...

Men, sen kommer de två här nedanför. "12 supersnacks som hjälper vikten" o en reklam för viktklubb. Den första är fylld med kolhydrater. Majskrokar, salta pinnar, rostad majs, marshmallows (!!!) o lite annat. Med andra ord massa sånt som kan sätta igång ett sötsug för de som är kolhydratöverkänsliga. Inte direkt genomtänkt. Det enda som är okej i mina ögon är mandlarna, men jag skulle nog inte vilja påstå att det är något som "hjälper" min vikt. Eftersom det ändå är en del kolhydrater i dom får jag hålla mig till några få stycken, annars går det dåligt för mig...

O sen, det mest underhållande av allt. Reklamen för viktklubb.se. "Lite godis är perfekt för att gå ned i vikt". Tillåt mig flina. Men jag är inte förvånad, med tanke på att viktklubb har Stephan "man kan gå ner i vikt om man äter enbart hallonbåtar" Rössner som expert. O visst, vissa kan gå ner även om de äter lite godis, men då är de antagligen inte överkänsliga o klarar av att bara äta litegrann. Men för sånna som mig är godis döden.

Jag förstår att viktklubb funkar för vissa, men det är inte för alla. Visst att jag gick ner 25 kg en gång med viktklubb, men det var det värsta jag vart med om. Konstant hunger, alltid en känsla av att jag missar något, hög irritation o depression. O när jag väl slutade leva på 1000 kcal om dagen o samtidigt tränade 3 timmar per dag, då gick jag upp dessa 25 kg. Plus 23 till. Så nä, viktklubbb.se funkar inte för alla. Jag håller mig hellre till en diet där jag mår bra, o allt fokus inte ligger på viktminskning. Jag ser det bara som en positiv bieffekt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar